نادیده گرفتن بد رفتاری کودک
مشاوره روانشناسی
نادیده گرفتن بد رفتاری کودک
جمعه 2 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 296 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )
نادیده گرفتن بد رفتاری کودک 1

نادیده گرفتن بد رفتاری کودک

نادیده گرفتن بد رفتاری کودک ؛ در بعضی کتاب های تعلیم و تربیت ، توصیه شده که « به رفتار ناپسند کودک بها ندهید و آن را نادیده بگیرید . » اما به صورت مطلق این نصیحت خوبی نیست . اگر کودک تازه به راه افتاده ی شما به بخاری نزدیک می شود ، اگر می بینید ، سکه ای را به دهان گذاشته و یا بچه کوچکتر از خود را کتک می زند ، باید کاری صورت دهید .

با این حال می توان از کنار بعضی از رفتار های نادرست کودک بی تفاوت گذشت . کج خلقی ، که یکی از رفتار های طبیعی کودک تازه براه افتاده است ( نشانه دیگری برای اثبات وجود ) نمونه خوبی است که می توان به آن اشاره کرد .

نادیده گرفتن بد رفتاری کودک

در صورت امکان ، رفتار بد کودک را نادیده بگیرید

از کنار بدخلقی و غرولند فرزند تازه به راه افتاده بی تفاوت بگذرید . اصل نادیده گرفتن بد رفتاری کودک را در پیش بگیرید ، طوری رفتار کنید که انگار متوجه بدخلقی او نشده اید . وانمود کنید که به کاری سرگرمید ، مجله ای بردارید و بخوانید ، یا از همه ی این ها ساده تر ، از اتاق بیرون بروید . باکمی مداومت و با چند تکرار غرولند و بدخلقی کودک متوقف می شود .

با این حال بد اخلاقی بعضی از بچه ها ، گاه چند هفته و در مواردی چند ماه طول می کشد . در این جا ، اگر بی توجهی به بد خلقی و نادیده گرفتن بد رفتاری کودک آن را به کل از میان برندارد ، باز هم واکنش منطقی و حساب شده ای است . به کودک درس اخلاقی دیگری می دهد : جیغ و داد و غرولند ، وسیله مناسبی برای رسیدن به خواسته ها نیست .

در ابتدای امر ، وقتی غرولند و بدخلقی را نادیده می گیرید ، کودک احنمالا پیش خود می گوید : « اگر به بدخلقی ادامه دهم ، احتمالا بابا و مامان فکری به حالم می کنند . » به همین دلیل بهتر است که بی توجه به بدخلقی ، او را تنها بگذارید و از اتاق بیرون بروید ؛ و مادام که بدخلقی ادامه دارد به سراغش نروید .

بدخلقی کودک هنگام خواب و روش برخورد با آن

اغلب بچه ها ی یک ، تا دوساله ، هنگام خواب بداخلاق می شوند . وقتی پسر یک ساله ی شما به خوابیدن رضایت نمی دهد براساس عادت همیشگی به اشتباه او را تکان می دهید و به اصطلاح با لالایی گفتن او را به خوابیدن تشویق می کنید با ادامه این سیاست کار به جایی می رسد که بدون لالایی امکان خوابیدنش غیر ممکن است .

نادیده گرفتن بد رفتاری کودک 3

دکتر اسپاک در کتاب معروفش به والدین توصیه ای کرده است : کودک را در رختخواب بگذارید ، شب بخیر بگویید ، درب اتاق را ببندید و تنهایش بگذارید و در صورت گریه و زاری به سراغش نروید . به اعتقاد دکتر اسپاک ممکن است شب اول بچه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه گریه کند ( مورد بوده که بچه یک ساعت گریه کرده ) اما شب دوم مدت گریه ۱۰ دقیقه کاهش می یابد و به احتمال زیاد از شب سوم به بعد گریه ای در کار نخواهد بود . توصیه دکتر اسپاک را به کار ببندید و به نتیجه ی مطلوب برسید . اگر از این طریق به نتیجه ی مورد نظرتان نرسیدید می توانید از طریق مشاوره ی حضوری و یا مشاوره ی تلفنی به عنوان منبع موثق به مطلوبتان برسید .


جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید

اما با بدخلقی کودک در اماکن عمومی چه می توانیم بکینم ؟

اگر در حال خرید از فروشگاه مواد غذایی بداخلاقی کودک شروع شد ، چه کاری از شما ساخته است ؟ باز هم توصیه ما این است که ایتدا بی اعتنایی کنید . تسلیم شدن به خواسته ی کودک در این مرحله درست نیست . برای برخورد با بداخلاقی کودک در این مواقع می توانید از روش روانشناس کیت تراپاسو استفاده کنید :

نادیده گرفتن بد رفتاری کودک 5

کودک را از میان جمع خارج کنید ؛ به گوشه خلوتی بروید . او را از پشت محکم نگه دارید . می توانید پشت سر کودک زانو بزنید و یا او را پشت به خود روی پا ، یا به اصطلاح دامان خود بگذارید . بازو های کودک را به صورت ضربدر قرار دهید و یا اگر درحالت نشسته قرار گرفته اید ، ساق های پایتان را روی پاهای او بگذارید . هدف این است که وقتی با او جدی صحبت می کنید امکان تکان و جا به جایی نداشته باشد . در این حال به او بگویید :

« بداخلاقی موقوف . حق بد اخلاقی نداری . نه برای تو خوب است نه برای من . با این حساب چه بهتر که ساکت شوی . » از قرار معلوم ، با تکرار عمل ناراحتی و غرولند کودک کم می شود .

 

 

 

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو




موضوعات مرتبط: کودک , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 828
بازدید کل : 40519
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 7
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 24
:: بازدید ماه : 828
:: بازدید سال : 3316
:: بازدید کلی : 40519